#WORKOUT: Danoontje Powerrrr

De december challenge zet ons weer aan de abb oefeningen. Wij zijn er maar al te vaak mee begonnen, maar na een weekje haakten we weer af. Alleen nu is het #whywait month en mogen we er niet van afzien. We gaan het sowieso deze maand volhouden! Krachttraining bevordert je hardloopprestaties en creĆ«ert een mooi, strak, gespierd lichaam. Redenen genoeg om hard aan de bak te gaan! Ik moet toegeven dat ik me niet helemaal aan de challenge houdt. Ik doe namelijk 5x exercises in de week ipv 6x, maar dit geeft al behoorlijk resultaat. Minder snel zij-steek tijdens het hardlopen en minder snel rugpijn. Nu ik heb ontdekt dat het echt effectief is, ben ik juist nog gemotiveerder om te trainen. Eerst vond ik het maar stom gedoe, maar dat is dus al snel verandert. Het wordt steeds leuker, je kunt steeds meer oefeningen doen. Begin met 25 crunches en een week later kun je al 50. Dit is de workout die ik doe (voorafgaand doe ik een paar stretch oefeningen):
 
50 squats
10 push ups
50 crunches
25 kick downs
25 bicycles
1 min. plank
 
Elke week kun je een stapje hoger, levels up!