#MUSIC: With or Without?

Je houdt ervan, of niet. Net als een patatje met of zonder, kun je hardlopen met of hardlopen zonder muziek. Hardlopen zonder muziek wordt vaak naakt hardlopen genoemd. Alsof je iets mist. Maar ik denk dat het juist nóg ontspannener is. Ik loop eigenlijk altijd met muziek, maar als ik door het dorp ren doe ik toch al snel de muziek uit. Ik kan oortjes indoen, maar die dingen gaan bij mij altijd uit mijn oren, wat erg frustrerend is. Het hardlopen zonder muziek is anders dan met, je ervaart de run anders. Bij zonder muziek lopen sta je er meer alleen voor,  je hebt geen muziek die je een boost geeft. Nu komt de power to run echt uit je lichaam zelf. Je bent je ook meer bewust van je lichaam, voetstappen en ademhaling kun je horen. Ook ben je je bewuster van je omgeving. Om toch een beetje afleiding te hebben kijk ik naar wat er om me heen gebeurt. Toch adviseer ik vooral de beginnende hardloper om met een power playlist te lopen, muziek pusht je net iets verder!
 
Playlist Running Music U/ V/ Y
1. Until The End - Dirty South
2. Untouched - The Veronicas
3. Vamos A La Playa - Loona
4. Vandaag - Bakermat
5. Vegas - Taches
6. Vlammen - Polska
7. Vocal - Pet Shop Boys
8. Year Of Summer - Wildstylez ft. Niels Geusebroek
9. You & Me - Disclosure ft. Eliza Doolittle
10. You, My, Everything - Ellie Goulding
 
Do you prefer running with or without music?